Tuesday, November 07, 2006

Dagens mem:

1.Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Första spalten: that, depending on the measure used to as-
Andra spalten: the picture of what once thought to be

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Väggen.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Ett program om bonobos (dvärgschimpanser) på Kunskapskanalen. Jag var tvungen att småtitta lite för att det har pratats så mycket om sådana i skolan på sistone - de är nämligen rätt smarta och bra på att kommunicera. Under förra föreläsningen utbrast föreläsaren plötsligt "visste ni att schimpans stavas med sch på svenska?!" som om det var värsta nyheten. Det här programmet var dock vinklat på ett lite annat sätt - "de har sex med vem som helst, när som helst. Honor med honor, hannar med hannar och vuxna med ungar". Spännande.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
23:nånting

5. Bortsett från datorn, vad gör du just nu?(helt ärligt!)
Äter skorpor och dricker jos.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Igår, jag gick hem från skolan och handlade lite mat på vägen.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
M:s blogg (där jag även hittade detta, då).

8. Vad har du på dig?
Mjukisbyxor, en RKUF-tshirt ("Diskriminerar du?" i svart), fleecetröja, strumpor med möss på, randiga trosor och en leopardmönstrad filt.

9. Drömde du något inatt?
Minns inte.

10. När skrattade du senast?
Minns inte...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En loesje-affisch, en postitlapp, en liten bild på min familj och en på Gandhi, och ett vykort med en naken kvinna och texten "Skål på er därhemma. Vi lefva här det ljufva lifvet"

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Sexande schimpanser...

13. Vilken var den senaste film du såg?
Kissing Jessica Stein. Ingen höjdare direkt men lite mysig var den väl.

14. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En lägenhet, en stor säng och något avancerat bokhyllesystem. Sedan skulle jag betala av mina skulder till CSN och fortsättningsvis köpa all kurslitteratur.

15. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag saknar M mer än jag saknar min familj. Det skäms jag lite över.

16. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Gratis tåg för alla vart som helst, när som helst.

17. Tycker du om att dansa?
Nope.

18. George Bush?
Öhm.

19-20. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Flicknamnen är hemliga (så ingen snor dem). Någon son vill jag inte ha. :)

21. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Sure, men bara om man kan dricka kranvattnet.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"Men tjena! Vill du ha en kopp te?" eller något annat hemtrevligt.

No comments: