Sunday, November 12, 2006

Tentahelgen vecka 45

Har tillbringat de senaste dagarna i sängen nedgrävd under alla täckena med datorn, handoutsen och en massa papper hit och dit. Det har varit helt fantastiskt tråkigt. Att jag är färdig redan halvåtta kvällen innan tentan måste däremot vara någon slags rekord.

Det känns som om det här med universitet går ut på att man ska ta ett smalt litet ämne, vilket som helst som egentligen är roligt, och älta det tills man hatar det. Jag hatar det. Jag vill inte alls läsa någon dum neurolingvistik (eller genusvetenskap heller för den delen), jag vill gå på folkhögskola resten av livet och lära mig saker på riktigt istället.

I fredags var jag i alla fall på kafferep (eller snarare terep, per definition) med finaste klassisarna, vilket helt klart var helgens höjdpunkt. Sju människor, två katter och tio sorters kakor som vi alla hade varit med och bakat. Jag har aldrig ätit så många kakor på samma gång förut tror jag:


Medsols uppifrån är det en chokladmuffin med vaniljgegg, en hallongrotta med maräng, en rulltårtsbit, en morotskaksbit med sjukt mycket glasyr, radiokaka (min!), kolakaka, kladdkaka, schackruta och chokladboll. På bilden saknas brownies, eftersom de innehöll nötter och därmed var bannlysta från mitt fat.

Så jag hade inget annat än katterna att bli allergisk mot.

Men det blev jag...

Fuck.

2 comments:

Anonymous said...

jösses va fin din bild blev! mina tallriksbilder blev alldeles för ljusa... Syrran tackar så mycket för länken! Imorgon är det över!!! *lääängtar*

Anonymous said...

Fin sammanfattning med antal där tycker jag! Och jag tycker SÅ synd om dig som är allergisk! Vi får hoppas att det kommer nåt slags vaccin eller nåt i framtiden (det kommer det alldeles säkert att göra men kanske inte nåt som man själv har lust att använda - än). Men du får ändå gärna komma hit och hälsa på katterna rustad med piller. Bona verkade verkligen gilla dig! Julia