Tuesday, November 21, 2006

Dagens mem:

hälsningsfras: Hej.
smeknamn: Nja, inte så ofta.
födelsedatum: Sjunde december.
stjärntecken: Skytt.
lunarnick: fnill, men jag hänger inte där.
fler alias: "Öh du".
humör just nu: Trött och magont.
kläder just nu: Sovkläder.
musik just nu: Teven.
vad åt du senast?: Kex.
vad sa du senast?: Hejdå (till mamma i telefonen).
favoritkläder: Mjukisbyxor.
favoritskor: Mina mörkgrå fejkconverse.
favoritalkohol: Öl.
om du röker, favoritcigaretter: Lakritspipa.
favorit-hangout: Min säng.
favoritfärg: Lila och grön.
favorit i vänner: Jag gillar alla mina vänner. Teve-vännerna tittar jag inte på.
favoritfilmkaraktär: Amelie kanske.
favoritkaraktär i bok: Fanny i Flickan som uppfann livet (av Johanna Nilsson). (Gemensam nämnare: drömmar.)
favoritpizza: Pappas hemlagade.
om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då?: Jag vill leva här och nu.
sommarplan: Jobba?
framtidsplan: Jobba?
hälsning till valfri person: Hej fågel!
hälsning till kungen: Hej knugen!
tre prylar till en öde ö: Mat, vatten och en båt.
tre prylar till en rymdfärja: Mat, vatten och jordnötter.
tre favoritprylar: Rädd, min laptop och den blå muggen med guldstjärnor.
tre av dina bra egenskaper: Intelligent, obegränsad, kreativ.
tre av dina dåliga egenskaper: Dömer för fort, ohövlig, lat.
bästa barnprogram från 90-talet: Anki & Pytte (fast det kanske är 2000-tal).
bästa leksak från 90-talet: Kylskåpspoesi.
bästa barndomsminne: Somrarna i stugan.
vilken sagofigur skulle du vilja vara?: Snusmumriken. (Kom ihåg den gemensamma nämnaren nu!)
bästa låtcitat: "I recommend sticking your foot in your mouth at anytime. Feel free." (Alanis Morissette - You Learn)
är du vegetarian eller vegan?: Nästan.
är du politiskt aktiv?: Ja.
i såna fall i vilket förbund?: Jag är ganska fri från förbund just nu.
hur många har du kysst?: Är inget privat längre?
hur många har du haft sex med?: Hallå...
hur många förhållanden har du haft?: Ungefär lagom många.
hur många piercings har du? Stjärnor i öronen.
något ingen vet: Alla vet.
något alla vet: Nej, folk fattar inte.
en vanlig missuppfattning om dig: Att jag alltid kommer att vara såhär.
din egen bild av dig själv: Halvtransparent.
din idealvikt: 66,6 kg.
ditt idealutseende: Mindre fötter och en ny hud.
vad tycker du mest om hos dig själv?: Hörntänderna och händerna.
vad får du oftast komplimanger för?: Att jag är smart, klok och effektiv.
vad säger du för att imponera på någon?: Ingenting. Jag visar bara musklerna så är det kört. :)
hur imponerar man på dig?: Man gör något överraskande och kreativt.
göra härnäst: Sova kanske.
slutord: Hejdå.

No comments: