Tuesday, November 28, 2006

Förtigandet

Igår fick jag en ny kusin. Det är en flicka och mer vet jag inte. Hade ingen aning om att det var något på g och har aldrig träffat mamman. Bra att man har så bra kontakt med sin familj...

(Fast det är banne mig fel generation, ändå. Män över 45 ska inte föda barn. Det är dags för kusinbarn, inte kusiner.)

**

Ringde återbud till samtalsgubben. Jag tror att jag mår för bra. Eller för dåligt. I fredags pratade vi en halvtimme om att man kan vara lite matt när man just har haft feber. Som om det var något nytt och unikt.

Jag kan prata med vem som helst om feber.

Från början, första gångerna jag träffade honom, var jag glad och road över att han pratade könsneutralt om "den du har ett förhållande med". Jag gjorde det lite till ett spel att se hur länge han skulle hålla ut utan att försäga sig eller fråga. Han höll ut, och nu är det jag som undviker ämnet. Alltså kan jag inte prata om det som är, så jag pratar om feber istället.

Smart. Smart.

3 comments:

Anonymous said...

Hum... Är det bara jag som när jag vid 27 års ålder kom på att jag var förälskad i en tjej berättade det för alla relevanta (föräldrar, vänner, bekanta, jobbkompisar m.fl)ja dom som jag brukar skvallra kärlek med inkl min dåvarande terapeut som det var vilken förälskelse som helst vilket det var? Dom flesta tar för givet att jag är hetro men jag pratar om tjejen jag dejtade nån vecka som vilket av mina ex som helst. Varför är det svårt att tala om? Hade det blivit mer seriöst än två veckor hade äldre släktingar fått veta oxå. Men jag har alltd haft lätt att prata om mina förälskelser oxå oxh få tog illa vid sig. Bara en tjejkompis blev pjutt. Mest för att jag inte blivit kär /kollat in henne tror jag! ;) PRATA UT!!! Okej? Då slipper du tassa på tå och betala för att prata feber!*ler* KRAM

A said...

Men... alla vet, och alla brukar veta av sig själva. Det är därför det är så konstigt när någon plötsligt inte vet. Hur hanterar man det, liksom?

Och jag är väl inte ens orolig eller något, egentligen. Det är bara den där jädrans tröskeln att kliva över och det stör mig.

Anonymous said...

Mmmm... men min erfarenhet av terauepter är att dom inte vill anta något om någon, därför väntar han nog ut dig. Öppet sinne kan ibland lägga hinder det oxå. GLöm inte att du är underbar och så jävla stark. Ibland överstark!! Satsa den energin på dig nu vännen... Trösklar ska man traska över. Det vet jag du gör. KRAMAR