Monday, January 22, 2007

Idag ska vi prata om alkohol

På högstadiet och gymnasiet var jag hängiven nykterist och till och med medlem i UNF ett tag. Jag tänkte att jag minsann kunde ha roligt och vara mig själv utan alkohol och att hela grejen med att dricka var ganska fånig. Jag förstod aldrig poängen med att hälla i sig ett gift helt frivilligt – det gick liksom inte alls ihop med min världsbild. Dessutom var jag livrädd för att spy (det är jag fortfarande). Och så tänkte jag litegrann att "damn it, om jag testar det där så kommer jag att fastna".

Fuckit, säger jag nu, och skålar med mig själv framför datorn. Det är jag värd, för idag har jag fixat så det löser sig med lägenheten och inflyttning och shit. Det var bra gjort av mig.

(Jag har även skolkat [så mycket man nu kan skolka från en föreläsning som inte är obligatorisk] för att titta på möbler, men sedan hade Myrorna inga fina möbler så jag köpte tröjor istället. Det var jag också värd. Heja, heja.)