Sunday, February 11, 2007

Alldeles vardagligt men helgligt

Jag inledde helgen med att banga öl till förmån för badkar, vilket jag gjorde förbaskat rätt i. Sedan sov jag tretton timmar och så var det plötsligt i full gång med schlagerfestival och allt.

Jag blev glad när Marie Lindberg gick vidare. Hon hade en bra låt och blev så genuint överraskad och var snygg. Snygg på ungefär samma sätt som nyhetsuppläsaren med långt lockigt rödaktigt hår i Rapport Morgon. Inte sådär så att jag tänker "åh, henne vill jag ha" utan mer att "åh, jag hoppas att jag har hittat en sån som hon när jag också blir sådär gammal som hon är eller typ vuxen". Om ni förstår skillnaden.

Dessutom är det alltid roligt med outsiders.

Idag tog jag mig en tur för att titta på blommor. Det blev en fikus och en fittonia (ja, jag var tvungen, det kändes som om de var kompisar liksom) i ryggsäckstransport hem på cykeln. Jag fick förmaningar av kassatjejen om att slå in dem ordentligt. De som kom före och efter mig i kön fick inga sådana förmaningar för de såg inte ut som slarviga blomstermördarstudenter sådär som jag gör.

(Muahaha.)

2 comments:

Anonymous said...

Jag förstår skillnanden. Det är skönt att veta att det finns någon som tänker ungefär lika som jag. För är det inte lite konstigt egentligen? Hur som helst blev jag också glad när hon gick vidare.

Kurry said...

schlager. nejtack.

men ändå tid att fira! jag har äntligen skaffat en blogg!

http://klurin.blogspot.com/

hurra hurra hurra