Tuesday, February 13, 2007

Dagens mem (det är nästan en favorit i repris):

hälsningsfras: Tjo.
smeknamn: Ludo.
födelsedatum: 1984.
stjärntecken: Lilla björn.
lunarnick: fnill.
fler alias: Man kan ju alltid rimma.
humör: Det kliar överallt, annars är det rätt bra.
kläder just nu: Bruna mjukisbyxor och randig mysklänning. (Jo, jag äger faktiskt en klänning. En.)
musik just nu: Antony and the Johnsons - Rapture.
vad åt du senast?: Gröt.
Vad sa du senast?: Tack.
favoritkläder: Kläder som är gjorda för att passa kroppen istället för att man ska behöva anpassa kroppen efter kläderna sådär som de gör på TV3. D.v.s. lagom pösigt. Inte för pösigt. Gärna med intressant tyg i eller ränder. Och brottarrygg.
favoritskor: Skor är ett nödvändigt ont.
favoritalkohol: Öl.
om du röker, favoritcigaretter: Oh no, vet ni inte hur mycket dåligt som kan hända om man röker?
favorit-hangout: Det kommer min balkong snart att vara.
favoritfärg: Guld.
favorit i Vänner: Fråga mig något om Cityakuten istället.
om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då?: Det vore ganska tufft att vara några minuter före alla andra.
sommarplan: Resa Sverige runt och kanske lite till. Jobba och hangouta. Vila.
framtidsplan: Plugga lite, jobba lite, njuta mycket, dö lycklig vid ett träd.
hälsning till valfri person: Näh.
hälsning till kungen: Hej, finns du på riktigt?
tre prylar till en öde ö: Flotte, paddel, sällskap.
tre prylar till en rymdfärja: Stjärnkarta, en krukväxt eller något annat hemtrevligt, sällskap.
tre favoritprylar: Porslinsuggla, kylskåpspoesi, soffkudde. Och några andra saker.
tre av dina bra egenskaper: Snabbtänkt, driftig och hängiven. (Hej prestationssamhälle.)
tre av dina dåliga egenskaper: Gör aldrig saker förrän i sista minuten, dömer ut folk för fort, har inget lokalsinne.
bästa barnprogram från 80-talet: Jag minns att jag tyckte om typ trasdockorna och Lennart Hellsings ABC-tåg.
bästa leksak från 80-talet: Lego. Alltid.
bästa barndomsminne: På somrarna när vi lekte att vi var barnhemsbarn som hade rymt och kokade låtsasmat av pinnar och blad och pappa byggde en kåta åt oss av sly och sovsäckar och filtar.
vilken sagofigur skulle du vilja vara?: Den goda fén.
bästa låtcitat: I'll grow back like a starfish. (Anthony and the Johnsons - Cripple and the starfish)
är du vegetarian eller vegan?: Lite.
är du politiskt aktiv?: Ja.
i såna fall i vilket förbund?: Krossa normen om att politisk aktivitet alltid måste ske inom partier och förbund.
hur många har du kysst?: Fler än en, färre än 349637.
hur många har du haft sex med?: Definiera "sex".
hur många förhållanden har du haft?: Lagom många.
hur många piercings har du?: Öronhål.
något ingen vet: Att jag ska växa tillbaka som en stjärnfisk.
något alla vet: Att starfish inte betyder stjärnfisk.
en vanlig missuppfattning om dig: Att jag är hetero.
din egen bild av dig själv: Jag är en revolution som bidar sin tid.
din idealvikt: 66,6 kilo.
ditt idealutseende: Jag borde väl klippa mig.
vad tycker du mest om hos dig själv?: När jag är ivrig och snubblar fram och gör allt bra.
vad får du oftast komplimanger för?: Min klokhet och mina fina prestationer.
vad säger du för att imponera på någon?: När jag hittar någon jag vill imponera på så brukar jag inte våga säga något alls. Det är lite av en akilleshäl.
hur imponerar man på dig?: Självförtroende och egenheter.
ett ord: Blombladsbadbomb.
två ord: Kärlek & revolt.
tre ord: Allt skall mögla.
fyra ord: En cancersvulst på samhällskroppen.
fem ord: Lite jobbigt att räkna ord.
göra härnäst: Borsta tänder och stretcha nacken.
slutord: Tack för besöket, välkommen åter.

No comments: