Sunday, February 18, 2007

Vem kan ro utan åror

Jag är arbetsskygg och tänker göra det här i sommar istället/också. För att jobba. Damnit, måste våga skriva ihop ett ynka CV åtminstone.

Arbetslivserfarenhet: Noll.
Referenser: Noll.

Utgångsläget är inte perfekt. Vad jag har är en lång lista med volontäruppdrag, två små låtsasjobb, omänskligt fina gymnasiebetyg och ett extra språk som är snyggt men helt fel i turistsvängen. Samt en halv utbildning i tvärvetenskaporama. Hur långt kommer man på det?

4 comments:

Anonymous said...

Lämna mig som referens! =) Volontäruppdrag smäller stort i många kretsar

A said...

I will. Du får ett mail när jag har tänkt vidare lite...

Julia said...

tror faktiskt att du kan komma riktigt långt, bara du säljer dig själv. glöm inte att du är kåraktiv, föreningsaktiv osv och leta lite fler referenser (jag har haft en gymnasielärare flera år, fast nu måste jag nog förnya mig lite...). ågrenska - idag - sök!! (vad förlorar du på det, förutom några minuters ihopskrivande av mail?)

A said...

Ågrenska är sökt.

Count: 1.

(Mina gymnasielärare tyckte inte om mig.)