Thursday, February 08, 2007

Dagens mem:

Äger du en Ipod?
Nej, men däremot en pyttig mp3-spelare som är ljusblå och fungerar, men inte så mycket mer än så.

Använder du flip flops även när det är kallt ute?
Jag använder aldrig flipflops.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Ninas resa.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Den är tom.

Vad åt du till middag?
Grekisk baguette, nybakad och varm. Och god. Med väldigt mycket ost, så mycket ost att till och med jag tyckte att det var för mycket och plockade bort litegrann i slutet. Jag vet inte om det någonsin har hänt förut.

Kan du vissla?
Mm, men inte busvissla så bra.

Vem var den senaste som ringde dig?
Jag minns inte ochorkarintegåochhämtamobilen. Den senaste som skypeade mig var mamma.

Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Slänggungorna, scenerna och allt som går att äta.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Klart de gör. Alla pratar bakom ryggen på alla, men de flesta säger snälla saker. Oftast.

Vilket riktnummersområde befinner du dig i?
031.

Hur många syskon har du?
Ett.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Ja, ungefär lika mycket som inför det riktiga könet.

Äger du några band-t-shirts?
Njaej.

När flög du senast?
För en månad sedan, hem från hemifrån, halva vägen.

Läser du för skojs skull?
Nej, för om jag försöker så får jag mest bara ångest över att jag inte läser en kursbok istället.

Pratar du några andra språk?
Engelska och teckenspråk funkar fint. Jag kan även turistfranska och kroppsspråk och en massa svåra ord och runda ord.

Har du gråtit offentligt?
Ja.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Hej heteronorm...

Vad har du för väder?
Kallt som fasen (det är kallt som fasen när det är två minus i Göteborg), men ganska fint.

Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
Mm.

Har du någonsin blivit attraherad av en oattraktiv?
Inte av någon jag för tillfället funnit oattraktiv såklart, men däremot av såna jag funnit oattraktiva både innan och efter själva attraktionstillfället. Eller av attraktionen i sig.

När sov du senast på golvet?
It's been a while - hjälp, jag minns inte ens. Säkert i somras någon gång. Jag sov på luftmadrass förra helgen, men den låg i en säng.

Äter du frukost dagligen?
Ja, annars dör jag typ.

Vilken är din favoritfrukt?
Mango och mongo. Och banan tror jag.

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
23.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
En kursare som plumpade sig mansgrisigt idag. Fast jag blev mer skrattig än arg, really.

Vad var det senaste du åt?
Kexchoklad.

Gillar du senap?
Bara vid vissa utvalda tillfällen, som t.ex. på julbord eller i ärtsoppa.

Vad säger du till dig själv när allt blir svårt?
"Hur ska vi nu klura ut det här?"

Sover du på sida, mage eller rygg?
Sida.

Tycker du om att krama folk?
Oh ja! Jag är en oxytocinknarkare av stora mått.

Äger du en digitalkamera?
Ja. En fin.

Vilken är din favoritkaraktär i star wars?
Jag har ingen koll på Star Wars. Jag har ingen koll på film. Men jag har koll på många andra saker.

Tycker du att du är attraktiv?
Ja, oftast.

Vad är du allergisk mot?
Hasselnötter, pollen av olika slag och katter, typ. Och kanske tidningspapper och lite mystiska citrusar som kumquats ibland, och lite av varje, det vete sjutton egentligen.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Jag äter inte kött. Men jag tror inte att jag skulle få det om jag gjorde det, nej.

Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Något lite mindre mesigt och mer ovanligt än jag heter som det är nu, helst.

No comments: